Någon slags ordning

Vilken omställning det kan vara mellan olika saker här i livet. För ett halvår sedan gick jag i skolan och pluggade som en galning, i somras jobbade jag väldigt mycket. Nu då? Jag skulle nog kalla mig själv arbetslös. Men jag har satt upp lite mål för hösten ändå.

Först och främst ska jag studera 12,5 högskolepoäng. 5 hp matematik och 7,5 inom psykiatri. Dessutom vill jag förbättra mitt högskoleprov.

Dessutom kommer jag att ägna en del tid åt Svenska Kyrkans Unga.

Jag är alltså (typ) arbetslös men absolut inte sysslolös. Sen skulle det ju vara trevligt att få in lite pengar och lite nyttig arbetslivserfarenhet också.

Det är faktiskt först nu, denna vecka som jag insett att jag inte går på gymnasiet längre, inga klasskompisar som man träffar varje dag. Alltihop känns väldigt konstigt men samtidigt väldigt bra. Livet är lite konstigt i sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0